theresekreutzer 2020-02-11 13:43:53

Våre Gruppetimer

Velkommen til gruppetimer på Heming Treningssenter!

Du må ha medlemskap som inkluderer gruppetimer, eventuelt kjøpe drop-in eller klippekort for å trene på gruppetimer. Dette gjelder ikke 60+/seniortimene mandag og torsdag som er inkludert i medlemskapet.

Er du usikker på hva som kan passe for deg, kom innom og snakk med en av våre personlige trenere som kan veilede deg. Eller du er hjertelig velkommen til å prøve en time.

 

Presentasjon av våre timer:

 

Step/Styrke

Med Step får du utfordret puls og styrke og hvor endorfiner spretter rundt i lykkerus! Koreografien er enkelt - her har vi fokus på treningsglede og høy puls. Treningen er lagt opp etter intervall prinsippet, hvor vi jobber annen hver sang med styrke og kondisjon.

Dette er en effektiv time med høy puls og du glemmer tid og sted.

 

Corebar

Corebar er «full pakke» trening basert på intervall treningsprinsippet. Vi bruker en vektet, bøyd treningsstang under hele timen. Den funksjonelle verdien av Corebaren er at øvelsene blir tyngre, og du vil derfor få god treningseffekt på både styrke og kondisjon. Corebaren er bøyd fordi den er tilpasset morsomme signaturøvelser du kun vil finne i denne treningsformen. Du får kondisjon, styrke, balanse, mobilitet- og bevegelighetstrening med spesielt fokus på coremuskulaturen i en og samme treningsøkt. Dette er gøy, intensivt og svært effektivt!

 

Yoga

I yoga trener man hele kroppen, styrke og bevegelighet som bidrar til en funksjonell og gjennomtrent kropp. En sterk kjernemuskulatur er viktig for god kroppsholdning, stabilitet og balanse.

God bevegelighet er også viktig for at vi skal fungere optimalt i hverdagen, men også innen trening og fysisk aktivitet, da motoriske ferdigheter vil kunne hemmes av en utilstrekkelig bevegelighet.

Yoga er en svært fin treningsform å kombinere med annen trening/andre aktiviteter, for å prestere bedre.

  

Pilates

Pilates er en enkel og effektiv treningsform med fokus på stabilitet og kroppskontroll. Dette er en trening som styrker kjernemuskulaturen og stabiliseringsmusklene. I denne timen fokuseres det også på balanse, koordinasjon og smidighet i kroppen. Pusten er vesentlig redskap i pilates treningen for å øke ytelse og velvære for kroppen. Fokuset er på den indre støttemuskulaturen slik at man jobber mot å bære kroppen på en korrekt måte.

 

Puls

Puls er en effektiv time hvor vi til fengende musikk har som mål å få pulsen godt opp samtidig som vi har det gøy. Timen innebærer noe koordinasjon for armer og ben, men også den «ukoordinerte» får treningsutbytte av å delta. Gøyal time og godt alternativ til annen kondisjonstrening!

 

Sirkeltrening/Omnia/Total Body

 Sirkeltrening er en treningsform hvor du får både i pose og sekk: økt styrke, muskelmasse og høyere fettforbrenning. Sirkeltrening er i vinden som aldri før og stadig flere har fått opp øynene for hva man kan oppnå ved å ha jevnlig økter med sirkeltrening. Sirkeltrening har flere bruksområder og kan tilpasses ut fra hvilke egenskaper og kvaliteter du ønsker å prioritere. Både for å bygge muskler, bli sterkere, forbrenne fett og få bedre kondisjon.

 

Mage/rygg

Kjernemuskulaturen er de musklene som aktiviserer og holder ryggsøylen i en stabil posisjon. Er vi svak i kjernemuskulaturen er vi lettere disponert for ryggplager. Vi kan garantere at ukentlig deltakelse på mage/rygg vil føre til en sterkere og bedre kroppsholdning.

 

Senior 60+

En time hvor vi jobber kondisjon med enkle trinn til musikk, timen inneholder også elementer av balanse, styrketrening med og uten strikk. Her får du brukt hele kroppen. Til muntre toner og inspirerende instruktører som gir grundig gjennomgang av korrekt utførelse for å trene skadeforebyggende.