Reisebrev Kretssamling 13-16

I helgen var 13 til 16 åringene i klubben på kretssamling i Strömstad i Sverige. Her kan du lese et reisebrev fra turen.

2018-04-22
Henrik Reusch

Samlingen startet med bussturen til Sverige. Turen varte ca. 1 og en halv time, før vi stanset for å ta helgens første treningsøkt. Her var det fokus på presisjon, med både linjeorientering og en vanlig løype. Etter økten dro vi til Daftö camping og innkvarterte oss i hyttene vi skulle bo i før vi dro ned på restauranten for å spise middag. På kvelden var det lagt opp til sosialisering, og mange ble kjent med nye folk.

Den neste dagen hadde vi to økter. På den første var det fokus på karthusk. Alle løp med en partner og byttet på å løpe et strekk av gangen uten å se på kartet. Den andre økten var en sprintstafett. Kartene hadde målestokk på 1:1500, som gjorde det veldig lett å løpe for langt hvis man ikke var fokusert og fulgte med hele tiden. Noen tok det som blodhard konkurranse, og det ble utrolig raske tider blant de eldste gutta.

Mellom øktene fikk vi lunsj på restauranten, og hadde noen timer til hva vi ville. Mange tok seg et slag minigolf på minigolfbanen som lå rett ved.

Etter den andre økten kom verdensmestrene Eskil Kinneberg og Magne Dæhli for å snakke om hvordan de trente på vår alder, og hvordan de tenkte når de vant VM stafett. Vi fikk også mye tid til egen moro.

Den siste dagen var mange litt trøtte og slitne på frokosten, men en fjerde økt fikk alle til å våkne opp. Her var det fokus på lange og korte strekk. Etter økten var det bare bussturen hjem som gjensto. Noen pratet sammen, noen tok seg en powernap og noen øvde til en prøve neste dag.

Alt i alt var det en veldig koselig samling. På alle øktene kunne man velge mellom A, B eller C-løype, og det var lov å kutte hvis man ble sliten. Vi fikk mye tid til sosialisering samtidig som vi også fikk rista på beina, og den lokale sjappa sørget for at alle hadde nok av svensk godis.