Verifisering av medlemskap

Har du mottatt en SMS eller e-post fra NIF om verifisering eller avslutning av medlemskap? Lurer du på hvorfor NIF trenger ditt personnummer?
LES DETTE før du kontakter oss!

Vi "vasker" for tiden også medlemsregisteret for duplikater, slik at enkelte foresatte vil oppleve at de nå bare har én innlogging til flere barn, der de før hadde enkeltvis innlogging.
Ta kontakt hvis du ikke "finner" igjen brukernavnet, eller din faste innlogging er deaktivert! 

2022-01-23
einarhoved

IL Heming er nå i en prosess der vi synkroniserer medlemsdatabasen vår med NIFs sentrale database ("MinIdrett"). Hos NIF må alle medlemmer identifisere seg med fødselsnummer (iht. NIFs lov), du kan lese mer om det her: https://www.idrettsforbundet.no/digital/support/om-innhenting-av-fnr/ 

I denne prosessen skal alle medlemmer (og foresatte) i databasen bare ha én - 1 - profil som er verifisert med fødselsnummer 

For Heming og Heming medlemmers del fører det til noen konsekvenser:

  • Har du vært medlem i flere år, men får melding om at du er innmeldt nå?
    • Det betyr bare at du ikke har ligget under Heming-paraplyen hos NIF, kun Hemings eget system. Når vi nå synkroniserer våre data med NIF, vil det medføre at det sendes innmeldingsforespørsler til NIF og deg som medlem.
  • Har du meldt deg ut for flere år siden, eller kanskje aldri vært medlem, men får melding om at du er slettet nå?
    • Det betyr bare at du har ligget hos NIF som medlem, selv om Heming har tatt deg ut av vårt register. Medlemskontingent genereres fra Hemings system, så det har ikke hatt noen praktisk betydning for deg.

Les mer om verifiseringslenken fra NIF her: https://www.idrettsforbundet.no/digital/support/brukerverifisering/ 

Les mer om medlemskontingent til IL Heming her: https://www.heming.no/Hjem/Toppmeny/Medlem.html 

Har du spørsmål om innlogging, brukerprofil, medlemskap og kontingent - ta kontakt med Hemings kontor på 22 14 85 90 (man - fre, 09:00 - 16:00) eller på e-post kontoret@heming.no